a
ND-logotip-01
18
junij, 2025

Pokrovitelji, triintridesetkrat hvala!

Lent 2025? Mokra grla, suhe strehe!

Skupaj smo in bomo – Festival Lent 2025. To bo lentarski Lent. Zato pokrovitelji, triintridesetkrat hvala!

Zagovorili, zaklepetali, zalentali smo se. Pardon. Pa smo vedno točni. Na minuto. Res. Ampak ko smo tri dni pred začetkom predstavili program Festivala Lent 2025 skupaj z našimi pokrovitelji, je pač padla beseda. Ali dve. Ali sedemnajst. Tam, kjer je (bil) naš dom. Pri Vodnem stolpu. Zraven je Jurčkov – Večerov oder že stal – ponosno in prvič odet v (letošnjo) grafično podobo. Ja, na daleč se že vidita promenadna odra. Še bolj smo nazaj. Kje? Doli, na Lentu. Smo v nizkem štartu. Perajt. Za triintrideseto izvedbo festivala, eee, torej »kristusova« leta? »Vsekakor gremo naprej – sploh ob takšni podpori!« ni simbolika ušla niti Vladimirju Rukavini – Gogotu, direktorju Festivala Lent. »Dokler se bomo lahko pogovarjali o svetli prihodnosti, do takrat za nas težav vsekakor ni.«

In svetla prihodnost ima ime: Festival Lent 2025.

Vsakič je predstavitev programa ob druženju s partnerji, pokrovitelji in podporniki nekje drugje. Letos smo se dobili kar ob Vodnem stolpu. Labodka je pripeljala mladiče, da spoznajo, kaj je Festival Lent. In dvojec Zala Črešnik (vokal, kitara) ter Marko Zaletelj (kitara) je ponudil eno tistih glasbenih spremljav, ko pozabiš, da še niti poldne ni. V torek. Ko si doli, si doli. Si not. Tik pred začetkom letošnjega festivala, ki bo premogel 28 prizorišč in več kot 230 dogodkov za, kot pričakujemo, več kot 55.000 obiskovalcev.

Festival Lent = ključna kulturna, turistična blagovna znamka

Ob predstavitvi programa so na novinarski konferenci uvodne besede pripadle Davorki Pregl, novi podžupanji Mestne občine Maribor za področje kulture, vzgoje in izobraževanja. »Festival Lent že 33 let preobraža naše mesto v velik, živ in odprt oder. Stičišče različnih umetnostnih izrazov kultur in žanrov, ki povezuje ustvarjalnost in seveda tudi naše druženje,« je festival opisala podžupanja Pregl. Festival Lent, kot je dejala, že desetletja sooblikuje identiteto mesta. »Ne le kot prestolnica Štajerske, temveč kot kulturno središče. Festival Lent je največji multižanrski in multikulturni festival v tem delu Evrope. Je naša ključna kulturna in turistična blagovna znamka, ki Maribor prepoznavno umešča na evropski festivalski zemljevid. Naj nas spremlja lepo vreme in veliko obiskovalcev.«

Festival Lent bo tudi letos trajal devet dni; od petka, 20. junija, do sobote 28. junija. Vrhunci? Če boste vprašali Rukavino, bo kot vselej rekel, da je nemogoče izbrati. So pa že razprodana sedišča za koncert Luke Šulića, nastopa Tadeja Toša in Kariera komika … Kdor okleva? Naj (se) čimprej (z)lenta.

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

»Zavarovalničarji« na Parni Valjak, »bankirji« na Luko Šulića

Zgodovina pa(č) vedno šteje. Mora. So namreč taki, ki lahko ponosno rečejo, da so z nami od samega začetka. »Zelo ponosni smo, da že 33 let sodelujemo kot glavni podpornik festivala,« je bilo izhodišče za Jošta Dolničarja, predsednika uprave Zavarovalnice Sava, glavnega generalnega pokrovitelja. »Za nas v gospodarstvu je zelo pomembno, da lahko oplemenitimo poslovne odnose z našimi poslovnimi partnerji, kar vsako leto tudi izkoristimo in na festivalsko dogajanje povabimo naše poslovne partnerje ter sodelavce. Letos smo zato izbrali koncert skupine Parni Valjak (petek, 27. junija). Všeč nam je umeščenost festivala v začetek poletja, ker naredimo lep uvod v dopustniško vzdušje, sprostimo se, poveselimo in naberemo energijo za kasnejši dopustniški čas.«

Morda največja novost ali sprememba Festivala Lent 2025 zadeva še enega od najbolj tradicionalnih partnerjev. »Vabljeni na Oder OTP banke, še posebej smo ponosni, da bo naš oder letos po novem ob zgodovinski najstarejši trti!« je dejal Spyridon Ntallas, član uprave OTP banke, ki letos daje ime svežemu, že v letošnje barve odetemu »promenadnemu« odru. Lani smo mu rekli Oder pri Stari trti, zdaj je postavljen na Trg Najstarejše trte in poimenovan torej kot Oder OTP banke (prej je dolga leta to ime nosil oder Minoriti). »Za nas je sodelovanje več kot le pokroviteljstvo, v kulturo verjamemo, ker inspirira. Še dodatno pa sponzoriramo koncert Luke Šulića s Simfoničnim orkestrom SNG Maribor na uvodni festivalski večer, kamor bomo peljali naše partnerje in stranke.«

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

Drzna vizija, pogumna energija

Pravzaprav svoj festival je Art kamp, ki je, kot je dejal Rukavina, po številu udeležencev še večji zalogaj: število prireditev je z delavnicami vred okoli 1.000, izvede pa ga okoli 620 ljudi. Art kamp, ki traja skozi vse poletje, ob sofinanciranju Mestne občine Maribor omogoča tudi podjetje Gen-I. »Letošnja priložnost je za nas še bolj posebna,« je razložil Maks Helbl, predsednik uprave Gen-I, »saj Festival Lent postaja neločljiv del tudi naše družbe. Namreč, točno dva meseca nazaj smo dobrih sto metrov naprej v smeri proti Pristanu odprli svoje prve poslovne prostore v Mariboru. Ko smo se pred tremi leti odločali za partnerstvo, smo že tedaj prepoznali skupne točke. Artikulirale so se v Art kampu, ki za nas predstavlja skupek kulture, zabave, predvsem pa družbene odgovornosti. Čestitke za drzno vizijo ali, v našem besednjaku, pogum in energijo.«

Podobno barvit je bil z besedami Sandi Štefan Flisar, regijski direktor pri Zavarovalnici Triglav, ki je že leta pokrovitelj Odra Triglav v Mestnem parku. »Od lanskega leta sem se potrudil in znam zdaj dve, tri besede po štajersko, morda bom kdaj celo lahko nastopal!« se je zasmejal. »Zavarovalnica Triglav je partner, ki z veseljem podpira festival, še zlasti del za najmlajše, in res je lepo, ko vidiš, da se aktivno vključujejo in maksimalno uživajo. Želim vam lepe dni, lepo vreme, povedali pa so mi, naj vam zaželim, da bo vseeno malo »mokro«.« Požel je velik aplavz, Rukavina pa (mu) je obljubil, da lahko za Flisarja (in ostale) pripravimo avdicijo za preverjanje lokalne izreke ob Dravi – sploh ob jutranjih urah.

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

40 prstov!

Bili so časi Festivala Lent, ko se je poprosilo za regulacijo prehitrega toka, da ne bi odneslo kakšnega splava, bog ne daj plavajočega odra! Ampak če so se časi vendarle spremenili, se ni zvestoba podjetja Dravske elektrarne Maribor, generalnega pokrovitelja festivala. »Sinergija med nami, ki upravljamo s proizvodnjo električne energije in čiste tehnologije, ter Festivalom Lent naj traja in traja, čestitke za program!« je pohvalil mag. Damjan Seme, generalni direktor Dravskih elektrarn Maribor.

Skupaj snujemo in izvajamo Festival Lent z zvestim sodelovanjem z Javnim holdingom Maribor. »Nismo le pokrovitelji, predvsem smo partnerji: prisotni smo ves čas, zadnjih pet let pa kot skupina Javni holding Maribor. Druženje, ki ga je ustvaril Festival Lent, ni nekaj samoumevnega, za nas je obveza, ker se zavedamo, da tak dogodek ni ključen le za Maribor, temveč je širše regijsko in mednarodno obarvan,« je navedel mag. Andrej Rihter, direktor Javnega holdinga Maribor. Nato pa povabil na koncert italijanskega fenomena 40 Fingers (četrtek, 26. junija), kjer bo JHMB pokrovitelj dogodka: »Priznana skupina, vse pohvale, izbrali ste enega izmed najbolj kakovostnih fenomenov v globalnem merilu!«

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

Kubansko presenečenje

Festival Lent si je vselej prizadeval in ohranjal prakso predstavitve raznolikih izvajalcev. Takšen bo zagotovo nastop kubansko izbrane ekipe The Sons of Buena Vista (ponedeljek, 23. junija), ki si ga je za »svojega« izbrala generalna pokroviteljica Grawe zavarovalnica. »Čestitke, Gogo, da ste preživeli vsa turbulentna leta,« je načel mag. David Kastelic, predsednik uprave Grawe zavarovalnice, »veliko sva se z leti pogovarjala, kdaj tudi imela različna videnja, ampak uspešno peljete vrhunski festival naprej in letošnji bo nepozaben. Zelo, zelo ponosni smo, da sodelujemo. Našim gostom bomo pričarali čudovit večer s kubanskim rumom in cigarami, pridite, to bo pravo presenečenje!«

Festival Lent je seveda zelo široko zastavljen – za širok nasmeh. S ciklom Komedije na Minoritih in StandUpLent v Vetrinjskem dvoru. Generalni pokrovitelj programa Komedij na odru Minoriti je ŠOUM. »Naše sodelovanje je široko zastavljeno skozi celotno leto, zadali smo si cilj, da kulturo ohranjamo in približujemo mladim. Ko pa že govorite o vremenu, mi se trudimo, da vso slabo vreme poberemo že na Lampiončkih!« je v smehu dejal Dejan Spital, svetovalec za odnose z javnostmi pri Šoum. Festival stand up komedije StandUpLent ima generalnega pokrovitelja v podjetju Spar.

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

I-Vent bo »preluftal« morebitno »maglo«

Podjetje I-Vent si je znova izbralo generalno pokroviteljstvo butičnega Sodnega stolpa. »Dobro ste povedali: smo pokrovitelji mističnega odra,« je prikimal Milan Kuster, direktor I-Vent, »sicer pa smo tudi pokrovitelji nastopa mistične Josipe Lisac (sobota, 21. junija). Čutili smo namreč, da moramo naše poslanstvo udejanjiti v praksi. Ko bo pela »magla svuda, magla oko nas«, bomo »preluftali« okolico Glavnega odra in ne bo nobenih težav, haha.«

Novo opravo sta ob Odru OTP banke že dobila dva odra, od leta 2022 združena v enega: Jurčkov – Večerov oder pri Vodnem stolpu. Nikoli ne bomo pozabili, je spomnil Rukavina, kako je legendarni Jurček (Jurij Lipuš, op. a.) rekel, da »bomo šli spiti nekaj, ampak ne k onim, ki ne podpirajo festivala, temveč k onim, ki dejansko dajo!«. Dediščina, tradicija, nostalgija, ki jo še vedno neguje tudi medijsko podjetje Večer. »V mojem osebnem primeru se družimo že enajsto leto, čestitke pa za 33-letnico, verjamem, da vas ne bo vas doletelo križanje,« se je »kristusovim letom« poklonil Miha Klančar, direktor Večera. »Mediji se zavedamo, kako zahtevna panoga je kultura, zato vse čestitke organizatorjem, da ste preživeli burne čase. Obeta se tako vam kot nam še veliko izjemnih festivalov.«

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

Marsikdo bi svoj portret iz 2003!

Da na Festivalu Lent nihče ni žejen, bosta pomagala tudi Pivovarna Laško, generalna pokroviteljica JazzPodija, ter uradna vinska klet festivala Ptujska klet. »Ptujska klet obljublja, da kar bo mokro, bo v grlih in tega bo dovolj. Program je čudovit, za vsakega se bo nekaj našlo,« je napovedal Maksimiljan Kadivec, glavni enolog in direktor proizvodnje Ptujske kleti. Da dober glas seže več kot le v deveto vas, skrbi Europlakat. »Podpiramo veliko dogodkov v mestu, Festival Lent pa je vedno nekaj posebnega in zato smo ponosni, da smo del te zgodbe, kar bomo tudi v bodoče. Sami si bomo ogledali kar nekaj dogodkov, hvala, da smo z vami,« je popotnico zaželel Dominik Ivančič, vodja poslovne enote Maribor.

Poskrbljeno je kakopak tudi za prevoze. Uradni festivalski prevoznik je Štajerski avto dom, avtomobilski partner pa Avto Koletnik. »Res nas veseli, da smo ponovno del te zgodbe, ker Festival Lent povezuje lokalno skupnost, pripelje tujce v naše mesto, zato vsem želimo en lep sproščujoč festival,« je povedala Nataša Puhar, vodja prodaje pri Avto Koletnik. Naš akreditacijski partner je Pretok idej, direktor Klemen Grgič pa je razkril, da je že marsikdo želel svojo originalno fotografijo akreditacij iz začetka našega skupnega sodelovanja. »Traja že namreč 23 let, arhiv iz 2003 pa je zelo, zelo zanimiv, marsikdo želi sliko iz tistega nostalgičnega časa, za katerega upamo, da se kdaj vrne.«

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

Vibrantno, živahno mesto

»Zaupanje sponzorjev želimo oplemenititi skupaj,« je ob koncu povzel direktor Rukavina. In navedel osupljiv podatek, da je oglaševalska vrednost publicitete Festivala Lent vredna več kot 6 milijonov evrov. »Kar pomeni, da smo ena najbolj prepoznavnih znamk. Skupaj naredimo življenje v mestu lepše in lahko pozabimo na marsikaj, kar se dogaja. In, ja, v tem času je Maribor, naj rečejo, kar hočejo, najlepši. Bodimo dobri gostitelji.«

Zato je ob koncu besedo dobil tudi Jure Struc, direktor Zavoda za turizem Maribor. »Lent se je zame začel zelo osebno, ko sem bil star 15 let in smo skušali izkoristiti prav vse kupone iz programske knjižice. Zdaj pa povezujemo kulturo in turizem: kultura ima vsebine, mi pa malo večje »zvočnike« in mislim, da nam v zadnjih letih to zelo uspeva. Kot turistična destinacija je Maribor zelo zrasel, kajti točno to potreebujemo: vibrantno, živahno mesto. Brez tega poletja ni.«

Niti slučajno. In Festival Lent bo letos šel s festivalom uličnega gledališča Ana Desetnica tudi na desni breg v Ertlov gozdiček in igrišče Bumerang, kar je zasluga participativnega proračuna. »Zato zahvala vsem, ker lahko skupaj tvorimo uspešno zgodbo. Včasih je bila resda še večja, zdaj pa niti slučajno ni mala. Dokler se bomo lahko pogovarjali o svetli prihodnosti, do takrat za nas težav vsekakor ni.«

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025

Ponosen spisek pokroviteljev Festivala Lent 2025

Glavni generalni pokrovitelj je Zavarovalnica Sava.

Glavni generalni pokrovitelji so OTP banka, Gen-I, Javni Holding Maribor, Zavarovalnica Triglav, Dravske elektrarne Maribor, ŠOUM, Grawe zavarovalnica, Spar, I-Vent, Večer, Pivovarna Laško, Ptujska klet, Expo Biro, Europlakat, Štajerski avto dom, Avto Koletnik.

Pokrovitelji prireditev so Supernova, HSE, Pomgrad, Pošta Slovenije, Maribox, Cameo in LDSystems.

Sopokrovitelji prireditev so Europark, Surovina, Elektro Maribor, Perutnina Ptuj, Marles, Generali in Petrol.

Pokrovitelji so Vzajemna, Infond skladi, Lekarne Maribor, Coala, Plinarna Maribor, AJM, Stihl, Senčila Senca, Press clipping, Soundbiro, GoUp Production, Avolites, City parking, IVD, City Parking, Lekarna Miklavž.

Medijski pokrovitelji so Toti radio, Radio City, Mladina, Radio Maribor, BKTV Lokalec.si, maribor24.si, mariborinfo.com, ptujinfo, ljubljanainfo, sobotainfo, Net, Radio Ptuj in Štajerski tednik.

Donatorji so Rams, Curaden Slovenija, Doba, Msk-Konto, Poslovna cona Tezno.

 

Hvala!

 

Piše. Jaša Lorenčič

Novinarska konferenca | pred Lentom 2025 | foto Marko Pigac | 17. 6. 2025