Medijsko zrcalo
Velikan evropskega in svetovnega jazza
Ne ponudi se ravno pogosto priložnost v živo doživeti nastop tako nespornega glasbenega velikana, kot je legendarni britanski: saksofonist Trevor Watts.
Darinko Kores Jacks: Velikan evropskega in svetovnega jazza, Večer, 27. 5. 2024, o koncertu 18. 5. 2025, Eternal Triangle
Inovativnost staromodnega videza
V stalnem prepletu, dognani skladnosti in permanentnem medsebojnem dopolnjevanju sicer zelo raznolikih instrumentalnih linij v inovativno in vseskozi gladko tekočo nadgradnjo.
Darinko Kores Jacks: Inovativnost staromodnega videza, Večer, 20. 3. 2025, o koncertu 13. 3. 2025, ADHD, Jazz v Narodnem domu

Feelgood Festival Lent
Je Festival Lent folklorni festival? Je. Je jazz festival? Je. Pop? Rock? Je. Popevke, šansoni, kantavtorji, crossover? Je. Alter? Je. (Hvala bogu ne preveč.) Festival kreative za nedoletno deco in spodbujanje bralne kulture? Je. Pa teatra se tudi kaj najde. In še marsičesa. Recimo festival za vinske in streetfood fajnšmekerje.
Marko Crnkovič: (POGLED) Feelgood Festival Lent: Pred 40 leti je bil Maribor mrtev. Zdaj je živ. Spremenila ga je kultura, Večer, 1. 7. 2025, o Festivalu Lent

Ko se Maribor pogleda v ogledalo – in si je všeč
Festival začasno spremeni prostorsko logiko mesta. Maribor ni več niz funkcionalnih točk, je mreža pomenov.
Mojca Pušnik: (POGLED) O Lentu (dober mesec) po Lentu: Ko se Maribor pogleda v ogledalo – in si je všeč, Večer, 13. 8. 2025, o Festivalu Lent

Čustva so pomembna, zgolj razum ne zadošča
Glasba ima magično moč, da lažje pozabimo in potlačimo, ali pa začutimo, ozavestimo, se prebudimo in prepustimo,« pravi Mate Bekavac, umetniški vodja Festivala Maribor v organizaciji Narodnega doma Maribor, ki že več kot dve desetletji slovi po inventivnem in neortodoksnem programu.
Peter Rak: Čustva so pomembna, zgolj razum ne zadošča, Delo, 17. 9. 2025, Mate Bekavac, Festival Maribor

"To je največ, kar kot glasbenik lahko narediš ..."
Festival nudi možnost, da zajamemo pod eno temo več različnih aspektov oziroma jo osvetlimo z različnih perspektiv. Čez leto v rednih programih tega ni mogoče narediti. Zato je profil nagovora pri festivalu lahko širši. Omogoča nam, da nekaj opišemo brez besed, a z več perspektiv. S tem pa se lahko dotaknemo več ljudi.
Petra Vidali: (INTERVJU) Mate Bekavac: Kdo si bo še ogledal orkester z zdolgočasenimi obrazi, ki so pozabili, kaj je žar muziciranja?, Večer, 22. 9. 2025, Mate Bekavac, Festival Maribor

Duh revolucionarnega glasbenega preloma šestdesetih za sedanje in prihodnje čase
Kot je zadnje čase že kar običajno za koncerte cikla Jazz v Narodnem domu, je publika tudi tokrat napolnila avditorij skoraj do zadnjega sedeža. In doživela navdušujoče prepričljiv, a ne posebno dolg nastop. Kljub bučnemu aplavzu brez dodatka (a z opravičilom). Kar po dobri uri tako intenzivnega muziciranja sredi naporne turneje niti ne čudi.
Darinko Kores Jacks: Duh revolucionarnega glasbenega preloma šestdesetih za sedanje in prihodnje čase, Večer, 28. 4. 2024, o koncertu 24. 4. 2024, Zoh Amba: Shakti, Jazz v Narodnem domu

Razvejanost korenin
Ognjevito, ekstatično, poudarjeno čustveno, izredno dinamično in fascinantno virtuozno – a na zelo drugačen, svojski način, z obilico spontanosti in neposredne komunikacije z občinstvom.
Darinko Kores Jacks: Razvejanost korenin, Večer, 19. 9. 2024, o koncertih Festivala Maribor 2024 in koncertu 13. 9. 2024, Trans: Gitana, Festival Maribor 2024

Rudarjenje po slogovnem prepletu
Skoraj uro in pol trajajoči koncert z dvema dodatkoma je požel nedeljeno odobravanje polnega avditorija.
Darinko Kores Jacks: Jazz Podij na letošnjem Lentu: Rudarjenje po slogovnem prepletu, Večer, 27. 6. 2024, o koncertu 23. 6. 2024, Tori Tango, Jazz Podij, Festival Lent 2024
Perspektivna izvirnost
Skoraj tri ure trajajoč glasbeni večer je navdušil z izvirnostjo sicer precej različnih pristopov in izvedbeno prepričljivostjo obeh zasedb.
Darinko Kores Jacks: Perspektivna izvirnost, Večer, 15. 11. 2024, o koncertu 9. 11. 2024, Marcel Gidote’s Holy Crab in Astrid & The Scandals, Jazz Exchange

Improvizirano in predvsem plesno
… se je začelo z nadvse udarnim dinamičnim, emocionalno nabitim, na momente poudarjeno plesnim, predvsem pa perfekcionistično virtuoznim nastopom…
Darinko Kores Jacks: JazzLent: Improvizirano in predvsem plesno, Večer, 29. 6. 2024, o koncertu 25. 6. 2024, Alfredo Rodriguez Trio, Festival Lent 2024

Zvočni esperanto
Nežno, umirjeno, kontemplativno, polno, dovršeno blagozveneče melodike, na momente že kar poudarjeno sentimentalno (vendar nikoli čez mero razčustvovanosti), a prefinjeno zaokroženo v konsistentno celoto…
Darinko Kores Jacks: Zvočni esperanto, Večer, 30. 9. 2024, o koncertu 25. 9. 2024, JMO Trio, Jazz v Narodnem domu

Inovativno h kontinuiteti
Da je dobro uro in četrt trajajoč koncert nadvse intenzivnega muziciranja požel nedeljeno navdušenje polnega avditorija, nikakor ne preseneča.
Darinko Kores Jacks: Inovativno h kontinuiteti, Večer, 27. 2. 2024, o koncertu 22. 2. 2024, Jure Pukl in Anorok kvartet, Jazz v Narodnem domu

Speven in občutkov poln uvod v jubilejno leto cikla Jazz v Narodnem domu
Uglajena melodičnost omogoča lagodno predajanje zvočnemu toku in utegne biti dovolj blizu radikalnejšega jazza nevajenim ušesom, a hkrati postreže s finesami, ki zadovoljijo tudi pozornejše jazzovske in nasploh glasbene poznavalce.
Darinko Kores Jacks: Speven in občutkov poln uvod v jubilejno leto cikla Jazz v Narodnem domu, Večer, 13. 2. 2024, o koncertu 21. 1. 2024, Lucia Cadotsch AKI, Jazz v Narodnem domu

Petje iz tal, prizemljeno, je tisto pravo
Oditi iz Maribora v London je vseeno drugače kot s svetovljanskega Dunaja ali iz Pariza.
Melita Forstnerič Hajnšek: Petje iz tal, prizemljeno, je tisto pravo, intervju z Niko Gorič, Večer, 23. 6. 2022

S spoštovanjem in občudovanjem, iskrenostjo in užitkom
Duh klavirskih recitalov romantične dobe, kakršne je prirejal tudi sam Liszt in v katerih virtuoznost niti zdaleč sama sebi namen, je občasno še živ: prepoznati ga je bilo tudi v tokratnem nastopu Nejca Kampleta.
Tomaž Gržeta: S spoštovanjem in občudovanjem, iskrenostjo in užitkom, Večer, 29. 6. 2022, o koncertu 25. 6. 2022, Nejc Kamplet, Komorni cikel

V tretje gre rado
Posrečeno svojska fuzija evropskega jazza in afriških tradicij.
Darinko Kores Jacks: V tretje gre rado, Večer, 15. 3. 2022, o koncertu 12. 3. 2022, Trio Keita-Brönnimann-Niggl, Jazz v Narodnem domu

Skorja, polna sredice
Kar mnogo prehitro je minilo. In to čeprav je izredno energično muziciranje brez predaha trajalo skoraj uro in pol.
Darinko Kores Jacks: Skorja, polna sredice, Večer, 12. 2. 2022, o koncertu 9. 2. 2022, Cortex, Jazz v Narodnem domu

Nadomestni solist kot izjemno presenečenje
Karizmatični Kevin Spagnolo ni bil le zvezda večera, njegovi karieri bomo vsekakor hoteli še naprej slediti.
Tomaž Gržeta: Nadomestni solist kot izjemno presenečenje, Večer, 2. 2. 2022, o koncertu 28. 1. 2022, Švedski komorni orkester, Kevin Spagnolo, Orkestrski cikel

Čarobni večer s Kremerato Baltico
Maribor, zahvaljujoč Narodnemu domu, nikakor ni spregledljiva pika na evropskem zemljevidu, temveč dobro obiskana postaja na kariernih poteh vrhunskih glasbenikov.
Tomaž Gržeta: Čarobni večer s Kremerato Baltico, Večer, 23. 11. 2022, o koncertu 20. 11. 2022, Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Giedre Dirvanauskaite, Orkestrski cikel

Ponotranjen in spoštljiv pristop
Poleg svoje praktično do popolnosti dovršene prstne in pedalne tehnike je zablestel s svojim sedaj že slovitim prefinjeno oblikovanim tonom.
Tomaž Gržeta: Ponotranjen in spoštljiv pristop, Večer, 19. 9. 2022, o koncertu 15. 9. 2022, Aleksander Gadžijev, Simfonični orkester Maribor, Gianna Fratta, Festival Maribor

Chopin in Gadžijev v spomin na Janka Šetinca
S klavirskim koncertom in vrhunskim pianistom bo festival počastil spomin na pred kratkim umrlega pianista Janka Šetinca, ustanovitelja in umetniškega vodjo Festivala Baročne glasbe leta 1968 in Glasbenega septembra 1994.
Petra Vidali: Chopin in Gadžijev v spomin na Janka Šetinca, Večer, 15. 9. 2022, o Festivalu Maribor 2022

Glasbeno-scenski spektakel
Finski harmonikar Kimmo Pohjonen ruši meje glasbila in med umetnostnimi zvrstmi.
Darinko Kores Jacks: Glasbeno-scenski spektakel, Večer, 25. 10. 2021, o koncertu 22. 10. 2021, Kimmo Pohjonen UZone, Jazz v Narodnem domu

Največji uspeh slovenskega pianizma doslej
Energija, občutek za barvo, ležernost, neukrotljivost ritma, vzkipljivost fraziranja, mehkoba zvoka, teža harmonije, to je interpretacija.
Melita Forstnerič Hajnšek: Največji uspeh slovenskega pianizma doslej, o Aleksandu Gadžijevu, Večer, 22. 10. 2021
Velika odgovornost do ljudske glasbene dediščine
S projektom Makedonissimo in specifično zasnovanim repertoarjem je makedonski pianist zaznamoval festival.
Peter Rak: Velika odgovornost do ljudske glasbene dediščine, Delo, 25. 9. 2021, o Festivalu Maribor in Simonu Trpčeskem, Festival Maribor 2021

Vrnitev – kakšna in kdaj?
Ekipi Narodnega doma pod vodstvom Barbare Švrljuga Hergovich je uspelo izkoristiti tudi prepišno geografsko lego, zgodovinske sorodnosti in po razpadu nekdanje skupne države vendarle ne povsem izkoreninjene medčloveške in medinstitucijske povezave.
Darinko Kores Jacks: Vrnitev – kakšna in kdaj? Večer, 29. 9. 2021, o Festivalu Maribor 2021

Od babičinih napevov do mednarodnih odrov
Repertoar je od časov, ko ga je vodila Brigita Pavlič, inventiven in neortodoksen, saj gre za preseganje ozkih žanrskih zvrsti, kar je zaščitni znak festivala tudi letos, ko ga oblikuje rezidenčni umetnik Simon Trpčeski.
Peter Rak: Od babičinih napevov do mednarodnih odrov, Delo, 17. 9. 2021, o Festivalu Maribor 2021

Ognjemet ritmov in občutij
Iz sproščene, iskrene komunikacije dirigenta in pianista je pred našimi očmi nastajala in rasla enkratno mogočna in hkrati lirična, z močnimi emocijami prežeta podoba “simfoničnega koncerta“, kot ga je označil skladatelj.
Tomaž Gržeta: Ognjemet ritmov in občutij, Večer, 21. 9. 2021, o koncertu 16. 9. 2022, Simon Trpčeski, Simfonični orkester Maribor, Gabriel Bebeşelea, Festival Maribor

Privlačna zasedba in redek repertoar
Člani kvarteta Arcis se ponašajo z izvrstno tehniko in dovršeno spretnostjo ansambelske igre.
Tomaž Gržeta: Privlačna zasedba in redek repertoar, Večer, 15. 12. 2021, o koncertu 8. 12. 2021, Kvartet saksofonov Arcis, Komorni cikel

Predanost glasbi kot etični vrednoti
Še eden v nizu izjemnih dogodkov, ki jih prireja Koncertna poslovalnica narodnega doma Maribor.
Tomaž Gržeta: Predanost glasbi kot etični vrednoti, Večer, 7. 12. 2021, o koncertu 1. 12. 2021, Nina Eva Kozmos, Kvartet Van Kuijk, Komorni cikel

Slabi časi, dobre vibracije
A podrobnejši prisluh je razkril tudi obilico nevsiljivih fines in inovativnih avtorskih prebliskov.
Darinko Kores Jacks: Slabi časi, dobre vibracije Večer, 29. 11. 2021, o koncertu 26. 11. 2021, Joel Ross: Good Vibes, Jazz v Narodnem domu

Barvitost zvena v vseh ekstremih dinamike
Orkester je že s prvo točko razkazal tehnično dovršenost skupne igre, uravnovešenost volumna med posameznimi orkestrskimi sekcijami in barvitost zvena v vseh ekstremih dinamike...
Tomaž Gržeta: Predanost glasbi kot etični vrednoti, Večer, 9. 11. 2021, o koncertu 6. 11. 2021, Orkester iz Padove in Benečije, Marco Angius, Anastasia Boldyreva, Orkestrski cikel

Orkestrski spektakel v intimi salonskega vzdušja
Slovenskemu občinstvu že dobro znani violinist Julian Rachlin je svoj svetovni sloves upravičil tudi s tokratnim nastopom v Mariboru.
Tomaž Gržeta: Orkestrski spektakel v intimi salonskega vzdušja, Večer, 23. 10. 2021, o koncertu 6. 11. 2021, Vzhodno-zahodni komorni orkester, Rostislav Krimer, Julian Rachlin, Orkestrski cikel

Beethoven in njegovi
Toliko mladih, talentiranih, vrhunskih glasbenikov na kupu že dolgo nismo videli.
Melita Forstnerič Hajnšek: Beethoven in njegovi, Večer, 23. 1. 2020, o koncertu 20. 1. 2020, Nemški narodni mladinski orkester, Lothar Zagrosek, Orkestrski cikel

Ena sama milina
Mogočni zven in močna povednost muziciranja.
Tomaž Gržeta: Ena sama milina, Večer, 4. 3. 2020, o koncertu 28. 2. 2020, Nürnberški simfonični orkester, Howard Shelley, Orkestrski cikel

Tudi grlo je del telesa
Tako nizke povprečne starosti na tovrstnih prireditvah nikakor nismo vajeni. Morda pa je prav to eden od možnih načinov, kako tudi mlade pritegniti k umetniško zahtevnejši glasbi.
Darinko Kores Jacks: Tudi grlo je del telesa, Večer, 29. 9. 2020, o koncertu 25. 9. 2020, Orkester mobilnih telefonov, Festival Maribor 2020

Na podiju Igor Matković
Prefinjena interakcija zvočnih linij zahteva od poslušalca maksimalno zbranost.
Darinko Kores Jacks: Na podiju Igor Matković, Večer, 25. 8. 2020, o koncertu 23. 8. 2020, Igor Matković in Milko Lazar, Jazz Podij, Festival Lent 2020

Briljanca in mehkoba
Dvorana zaradi ukrepov ni bila polna, glasba in vzdušje pa sta bila popolna.
Tomaž Gržeta: Briljanca in mehkoba, Večer, 10. 6. 2020, o koncertu 7. 6. 2020, Žiga Brank, Petar Milić, Komorni cikel

Dva koncerta za 44 gledalcev
Prvi klasični živi koncert pri nas.
Melita Forstnerič Hajnšek: Dva koncerta za 44 gledalcev, Večer, 28. 5. 2020, o koncertu 7. 6. 2020, Žiga Brank, Petar Milić, Komorni cikel

Inovativni hommage tradiciji
Cortex v svoji izrazito avtorski glasbi tekoče združuje dokaj različne sloge.
Darinko Kores Jacks Inovativni hommage tradiciji, Večer, 15. 1. 2020, o koncertu 10. 1. 2020, Cortex, Jazz v Narodnem domu