DRAGE LJUBITELJICE IN LJUBITELJI GLASBE,
predenaintridesetimi leti
je še ne šestnajstletni Mate Bekavac prvič stal na koncertnem odru v Kazinski dvorani v Mariboru (skupaj z mlado Adriano Magdovski), leto za tem pa je že sodeloval na novoustanovljenem festivalu Glasbeni september. Takrat se je festival pod vodstvom Janka Šetinca izrisoval kot eden najbolj inovativnih festivalov klasične glasbe v naši regiji.
Pod vodstvom Brigite Pavlič – matere pozneje rojenega Festivala Maribor – je zorel v festival dobre glasbe v širšem pomenu in postal znan kot stičišče, kjer glasbeniki lahko prelomijo s konvencijami in poslušalci z okostenelimi navadami.
Ni naključje, da je to stičišče prav Maribor. Katero slovensko mesto pa še premore takšno mnogoterost, multikulturnost, dvojnost meščanskega in proletarskega, ekstreme v vsakem pogledu in predvsem ustvarjalnost, ki
vre kot termalna vodapod njegovim površjem?
Zato smo ponosnina Maribor,
ki je odprto mesto, ki je mesto ljubezni in zelo radovedno. Če ne bi bilo tako, danes ne bi bilo Festivala Maribor. Veseli smo, da se v mesto vrača Mate Bekavac, eden naših najbolj virtuoznih, muzikalnih, odprtih, nekonvencionalnih, kreativnih, uporniških glasbenikov.
Še bi lahko nizali opisne pridevnike, ampak besedam se vsakič izmuzne, podobno kot se jim izmika neopisljiva glasba.
Maribor ga je vedno imel za svojega, razumel ga je tudi brez odvečnih besed. In on mu naklonjenost vrača
Mate nas vabi na drzno glasbeno pustolovščino z globokim poklonom mestu in v družbi kolegov glasbenikov, tako tujih kot domačih, ki pri glasbi stavijo na vse ali nič. Vsaj zame je to festivalska formula, ki vsekakor zmaga.
Mate, dobrodošel nazaj!
BARBARA ŠVRLJUGA HERGOVICH
Vodja programa klasične glasbe
Narodni dom Maribor
MATE BEKAVAC
V OBJEMU KORENIN ALI MARIBOR FOREVER
Program letošnjega Festivala Maribor je posvečen Mariboru, Mariborčankam in Mariborčanom…