Več kot pol stoletja glasbene tradicije
Zgodovina Festivala Maribor
Odkrijte bogato zgodovino Festivala Maribor, ki že več kot petdeset let prinaša vrhunske glasbene doživetje.
Več kot pol stoletja preobrazb
Zgodovina Festivala Maribor
1964Večeri baročne glasbe
Zametki Festivala Maribor segajo v leto 1964, ko so v organizaciji Koncertne poslovalnice v mariborskem gradu zaživeli večeri baročne glasbe.
1968Festival baročne glasbe
Leta 1968 je bil na pobudo dr. Sergeja Vrišerja in pianista Janka Šetinca pri Koncertni poslovalnici ustanovljen Festival baročne glasbe, ki si je v desetletju obstoja ustvaril ugled enega najzanimivejših in najkvalitetnejših glasbenih festivalov pri nas.
Ob festivalu in zanj je bil ustanovljen tudi ansambel Collegium Musicum s spremenljivo zasedbo, a stalno izvajalsko odličnostjo članov.
1994Glasbeni september
Festival baročne glasbe se je leta 1994 preoblikoval v Glasbeni september, ambiciozen festival komorne glasbe brez slogovne omejenosti in z zanimanjem za sodobne vsebinske koncepte. Iniciator programske zasnove in umetniški vodja festivala je postal pianist in profesor Janko Šetinc. Čeprav zamišljen kot močno razširjen in izvajalsko okrepljen baročni festival, se je Glasbeni september od tega koncepta vse bolj oddaljeval.
Radovan Vlatković
Svoja prizorišča je festival širil v okoliške kraje (Ptuj, Slovenj Gradec, Dornava itd.) in se postopoma razvil v enega najvidnejših festivalov klasične glasbe v Sloveniji. Idejnega vodjo Glasbenega septembra, Janka Šetinca, je kot umetniški vodja festivala nasledil hornist Radovan Vlatković, ki sodi med najbolj priznane komorne glasbenike na svetu.
Osnovno vodilo je postala lastna unikatna festivalska produkcija, ki jo je odlikoval pretanjen programski izbor, visok izvedbeni nivo (na festivalu so sodelovali priznani komorni glasbeniki z vsega sveta) in svojevrsten, v naši deželi edinstven način organizacije.
2008Festival Maribor
Richard Tognetti
Z letom 2008 je festival pridobil nove dimenzije in novo ime – Festival Maribor.
Z Brigito Pavlič na čelu in pod vodstvom izjemnega violinista, dirigenta in skladatelja Richarda Tognettija je festival ohranjal lastno produkcijo in posebej za festival sestavljene programe in zasedbe. Povečalo se je število koncertov, ob komornih koncertih pa so bila z uvedbo Orkestra Festivala Maribor na sporedu tudi simfonična dela.
Leta 2016 se je kot vodja festivalskega ansambla in rezidenčni glasbenik festivalu pridružil violončelist in dirigent Nicolas Altstaedt.
Festival Maribor ponuja navdahnjeno mešanico skladb, stilov in umetnikov, s čimer poslušalcem vselej znova ponudi programsko in izvajalsko svežino ter vselej zanimivo, nepredvidljivo glasbeno pustolovščino.
DanesFestival Maribor
Med letoma 2010 in 2016 je Festival Maribor deloval kot samostojna nevladna organizacija, od leta 2017 pa je ponovno del Koncertne poslovalnice Narodnega doma Maribor. Z naborom vrhunskih in prodornih glasbeniških osebnostih ter kuratorsko izbiro inovativnih glasbenih projektov Festival Maribor v zadnjih letih kljub okrnjenem obsegu zaradi vedno manjših finančnih sredstev še naprej krepi svojo prepoznavnost kot festival vrhunske klasične glasbe, ki se ne ogiba inovativnih pristopov znotraj klasičnoglasbene produkcije, presega žanrske omejitve ter briše razdalje med glasbeniki in občinstvom. S tem se uveljavlja tudi kot enkratna izobraževalna platforma, ki z vrhunsko umetnostjo vselej znova uspešno nagovarja najširše občinstvo, ne glede na starost, izobrazbo ali socialno ozadje.
Festival Maribor ponuja navdahnjeno mešanico skladb, stilov in umetnikov, s čimer poslušalcem vselej znova ponudi programsko in izvajalsko svežino ter vselej zanimivo, nepredvidljivo glasbeno pustolovščino.
Nicolas Altstaedt with Arcangelo: Haydn cello concerto No 1
6 September 2016, Unionska dvorana
Festival Maribor v očeh tujcev
Produced & Directed by Peter Beveridge for Destinations Media Ltd.