a
a

Medijsko zrcalo

2025
2025
Velikan evropskega in svetovnega jazza_Večer_27.5. 2025

Velikan evropskega in svetovnega jazza

"Ne ponudi se ravno pogosto priložnost v živo doživeti nastop tako nespornega glasbenega velikana, kot je legendarni britanski: saksofonist Trevor Watts."

Darinko Kores Jacks: Velikan evropskega in svetovnega jazza, Večer, 27. 5. 2024, o koncertu 18. 5. 2025, Eternal Triangle

2025
2025
Inovativnost staromodnega videza_Večer_20.3.2025

Inovativnost staromodnega videza

"V stalnem prepletu, dognani skladnosti in permanentnem medsebojnem dopolnjevanju sicer zelo raznolikih instrumentalnih linij v inovativno in vseskozi gladko tekočo nadgradnjo."

Darinko Kores Jacks: Inovativnost staromodnega videza, Večer, 20. 3. 2025, o koncertu 13. 3. 2025, ADHD, Jazz v Narodnem domu

2025
2025
Feelgood Festival Lent_Pred 40 leti je bil Maribor mrtev. Zdaj je živ. Spremenila ga je kultura

Feelgood Festival Lent

" Je Festival Lent folklorni festival? Je. Je jazz festival? Je. Pop? Rock? Je. Popevke, šansoni, kantavtorji, crossover? Je. Alter? Je. (Hvala bogu ne preveč.) Festival kreative za nedoletno deco in spodbujanje bralne kulture? Je. Pa teatra se tudi kaj najde. In še marsičesa. Recimo festival za vinske in streetfood fajnšmekerje. "

Marko Crnkovič: (POGLED) Feelgood Festival Lent: Pred 40 leti je bil Maribor mrtev. Zdaj je živ. Spremenila ga je kultura, Večer, 1. 7. 2025, o Festivalu Lent

2025
2025
(POGLED) O Lentu (dober mesec) po Lentu_ Ko se Maribor pogleda v ogledalo – in si je všeč

Ko se Maribor pogleda v ogledalo – in si je všeč

"Festival začasno spremeni prostorsko logiko mesta. Maribor ni več niz funkcionalnih točk, je mreža pomenov."

Mojca Pušnik: (POGLED) O Lentu (dober mesec) po Lentu: Ko se Maribor pogleda v ogledalo – in si je všeč, Večer, 13. 8. 2025, o Festivalu Lent

2025
2025
Čustva so pomembna, zgolj razum ne zadošča

Čustva so pomembna, zgolj razum ne zadošča

" Glasba ima magično moč, da lažje pozabimo in potlačimo, ali pa začutimo, ozavestimo, se prebudimo in prepustimo,« pravi Mate Bekavac, umetniški vodja Festivala Maribor v organizaciji Narodnega doma Maribor, ki že več kot dve desetletji slovi po inventivnem in neortodoksnem programu."

Peter Rak: Čustva so pomembna, zgolj razum ne zadošča, Delo, 17. 9. 2025, Mate Bekavac, Festival Maribor

2025
2025
Mate Bekavac_Večer_22. 9. 2025

"To je največ, kar kot glasbenik lahko narediš ..."

"Festival nudi možnost, da zajamemo pod eno temo več različnih aspektov oziroma jo osvetlimo z različnih perspektiv. Čez leto v rednih programih tega ni mogoče narediti. Zato je profil nagovora pri festivalu lahko širši. Omogoča nam, da nekaj opišemo brez besed, a z več perspektiv. S tem pa se lahko dotaknemo več ljudi."

Petra Vidali: (INTERVJU) Mate Bekavac: Kdo si bo še ogledal orkester z zdolgočasenimi obrazi, ki so pozabili, kaj je žar muziciranja?, Večer, 22. 9. 2025, Mate Bekavac, Festival Maribor

2024
2024
kritika - Zoh Amba Bhakti - Večer, 28. april 2024

Duh revolucionarnega glasbenega preloma šestdesetih za sedanje in prihodnje čase

"Kot je zadnje čase že kar običajno za koncerte cikla Jazz v Narodnem domu, je publika tudi tokrat napolnila avditorij skoraj do zadnjega sedeža. In doživela navdušujoče prepričljiv, a ne posebno dolg nastop. Kljub bučnemu aplavzu brez dodatka (a z opravičilom). Kar po dobri uri tako intenzivnega muziciranja sredi naporne turneje niti ne čudi."

Darinko Kores Jacks: Duh revolucionarnega glasbenega preloma šestdesetih za sedanje in prihodnje čase, Večer, 28. 4. 2024, o koncertu 24. 4. 2024, Zoh Amba: Shakti, Jazz v Narodnem domu

2024
2024
KM_C454e-20241125141333

Razvejanost korenin

"Ognjevito, ekstatično, poudarjeno čustveno, izredno dinamično in fascinantno virtuozno – a na zelo drugačen, svojski način, z obilico spontanosti in neposredne komunikacije z občinstvom."

Darinko Kores Jacks: Razvejanost korenin, Večer, 19. 9. 2024, o koncertih Festivala Maribor 2024 in koncertu 13. 9. 2024, Trans: Gitana, Festival Maribor 2024

2024
2024
KM_C454e-20241125141518

Rudarjenje po slogovnem prepletu

"Skoraj uro in pol trajajoči koncert z dvema dodatkoma je požel nedeljeno odobravanje polnega avditorija."

Darinko Kores Jacks: Jazz Podij na letošnjem Lentu: Rudarjenje po slogovnem prepletu, Večer, 27. 6. 2024, o koncertu 23. 6. 2024, Tori Tango, Jazz Podij, Festival Lent 2024

2024
2024
Jazzchange - kritika - Večer, 9. 11. 2024

Perspektivna izvirnost

"Skoraj tri ure trajajoč glasbeni večer je navdušil z izvirnostjo sicer precej različnih pristopov in izvedbeno prepričljivostjo obeh zasedb."

Darinko Kores Jacks: Perspektivna izvirnost, Večer, 15. 11. 2024, o koncertu 9. 11. 2024, Marcel Gidote’s Holy Crab in Astrid & The Scandals, Jazz Exchange

2024
2024
KM_C454e-20241125141445

Improvizirano in predvsem plesno

"… se je začelo z nadvse udarnim dinamičnim, emocionalno nabitim, na momente poudarjeno plesnim, predvsem pa perfekcionistično virtuoznim nastopom…"

Darinko Kores Jacks: JazzLent: Improvizirano in predvsem plesno, Večer, 29. 6. 2024, o koncertu 25. 6. 2024, Alfredo Rodriguez Trio, Festival Lent 2024

2024
2024
KM_C454e-20241125141307

Zvočni esperanto

"Nežno, umirjeno, kontemplativno, polno, dovršeno blagozveneče melodike, na momente že kar poudarjeno sentimentalno (vendar nikoli čez mero razčustvovanosti), a prefinjeno zaokroženo v konsistentno celoto…"

Darinko Kores Jacks: Zvočni esperanto, Večer, 30. 9. 2024, o koncertu 25. 9. 2024, JMO Trio, Jazz v Narodnem domu

2024
2024
kritika - Jure Pukl Anorok Quartet - Večer, 27. februar 2024

Inovativno h kontinuiteti

"Da je dobro uro in četrt trajajoč koncert nadvse intenzivnega muziciranja požel nedeljeno navdušenje polnega avditorija, nikakor ne preseneča."

Darinko Kores Jacks: Inovativno h kontinuiteti, Večer, 27. 2. 2024, o koncertu 22. 2. 2024, Jure Pukl in Anorok kvartet, Jazz v Narodnem domu

2024
2024
kritika - Lucia Cadotsch AKI - Večer, 13. februar 2024

Speven in občutkov poln uvod v jubilejno leto cikla Jazz v Narodnem domu

"Uglajena melodičnost omogoča lagodno predajanje zvočnemu toku in utegne biti dovolj blizu radikalnejšega jazza nevajenim ušesom, a hkrati postreže s finesami, ki zadovoljijo tudi pozornejše jazzovske in nasploh glasbene poznavalce."

Darinko Kores Jacks: Speven in občutkov poln uvod v jubilejno leto cikla Jazz v Narodnem domu, Večer, 13. 2. 2024, o koncertu 21. 1. 2024, Lucia Cadotsch AKI, Jazz v Narodnem domu

2022
2022
Petje iz tal, prizemljeno, je tisto pravo, intervju z Niko Gorič_Večer_23. 6. 2022

Petje iz tal, prizemljeno, je tisto pravo

"Oditi iz Maribora v London je vseeno drugače kot s svetovljanskega Dunaja ali iz Pariza."

Melita Forstnerič Hajnšek: Petje iz tal, prizemljeno, je tisto pravo, intervju z Niko Gorič, Večer, 23. 6. 2022

2022
2022
kritika - Nejc Kamplet - Večer, 29. 5. 2022

S spoštovanjem in občudovanjem, iskrenostjo in užitkom

"Duh klavirskih recitalov romantične dobe, kakršne je prirejal tudi sam Liszt in v katerih virtuoznost niti zdaleč sama sebi namen, je občasno še živ: prepoznati ga je bilo tudi v tokratnem nastopu Nejca Kampleta."

Tomaž Gržeta: S spoštovanjem in občudovanjem, iskrenostjo in užitkom, Večer, 29. 6. 2022, o koncertu 25. 6. 2022, Nejc Kamplet, Komorni cikel

2022
2022
KM_C454e-20220315100240

V tretje gre rado

"Posrečeno svojska fuzija evropskega jazza in afriških tradicij."

Darinko Kores Jacks: V tretje gre rado, Večer, 15. 3. 2022, o koncertu 12. 3. 2022, Trio Keita-Brönnimann-Niggl, Jazz v Narodnem domu

2022
2022
KM_C454e-20220214103026

Skorja, polna sredice

"Kar mnogo prehitro je minilo. In to čeprav je izredno energično muziciranje brez predaha trajalo skoraj uro in pol."

Darinko Kores Jacks: Skorja, polna sredice, Večer, 12. 2. 2022, o koncertu 9. 2. 2022, Cortex, Jazz v Narodnem domu

2022
2022
KM_C454e-20220202125602

Nadomestni solist kot izjemno presenečenje

"Karizmatični Kevin Spagnolo ni bil le zvezda večera, njegovi karieri bomo vsekakor hoteli še naprej slediti."

Tomaž Gržeta: Nadomestni solist kot izjemno presenečenje, Večer, 2. 2. 2022, o koncertu 28. 1. 2022, Švedski komorni orkester, Kevin Spagnolo, Orkestrski cikel

2022
2022
KM_C454e-20221123113538

Čarobni večer s Kremerato Baltico

"Maribor, zahvaljujoč Narodnemu domu, nikakor ni spregledljiva pika na evropskem zemljevidu, temveč dobro obiskana postaja na kariernih poteh vrhunskih glasbenikov."

Tomaž Gržeta: Čarobni večer s Kremerato Baltico, Večer, 23. 11. 2022, o koncertu 20. 11. 2022, Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Giedre Dirvanauskaite, Orkestrski cikel

2022
2022
KM_C454e-20220919083425

Ponotranjen in spoštljiv pristop

"Poleg svoje praktično do popolnosti dovršene prstne in pedalne tehnike je zablestel s svojim sedaj že slovitim prefinjeno oblikovanim tonom."

Tomaž Gržeta: Ponotranjen in spoštljiv pristop, Večer, 19. 9. 2022, o koncertu 15. 9. 2022, Aleksander Gadžijev, Simfonični orkester Maribor, Gianna Fratta, Festival Maribor

2022
2022
Chopin in Gadžijev v spomin na Janka Šetinca_Večer_14. 9. 2022

Chopin in Gadžijev v spomin na Janka Šetinca

"S klavirskim koncertom in vrhunskim pianistom bo festival počastil spomin na pred kratkim umrlega pianista Janka Šetinca, ustanovitelja in umetniškega vodjo Festivala Baročne glasbe leta 1968 in Glasbenega septembra 1994."

Petra Vidali: Chopin in Gadžijev v spomin na Janka Šetinca, Večer, 15. 9. 2022, o Festivalu Maribor 2022

2021
2021
KM_C454e-20211102113905

Glasbeno-scenski spektakel

"Finski harmonikar Kimmo Pohjonen ruši meje glasbila in med umetnostnimi zvrstmi."

Darinko Kores Jacks: Glasbeno-scenski spektakel, Večer, 25. 10. 2021, o koncertu 22. 10. 2021, Kimmo Pohjonen UZone, Jazz v Narodnem domu

2021
2021
KM_C454e-20211102113717

Največji uspeh slovenskega pianizma doslej

"Energija, občutek za barvo, ležernost, neukrotljivost ritma, vzkipljivost fraziranja, mehkoba zvoka, teža harmonije, to je interpretacija."

Melita Forstnerič Hajnšek: Največji uspeh slovenskega pianizma doslej, o Aleksandu Gadžijevu, Večer, 22. 10. 2021

2021
2021
kritika - FM2021 - spletno Delo, 26. 9. 2021

Velika odgovornost do ljudske glasbene dediščine

"S projektom Makedonissimo in specifično zasnovanim repertoarjem je makedonski pianist zaznamoval festival."

Peter Rak: Velika odgovornost do ljudske glasbene dediščine, Delo, 25. 9. 2021, o Festivalu Maribor in Simonu Trpčeskem, Festival Maribor 2021

2021
2021
KM_C454e-20210929105419

Vrnitev – kakšna in kdaj?

"Ekipi Narodnega doma pod vodstvom Barbare Švrljuga Hergovich je uspelo izkoristiti tudi prepišno geografsko lego, zgodovinske sorodnosti in po razpadu nekdanje skupne države vendarle ne povsem izkoreninjene medčloveške in medinstitucijske povezave."

Darinko Kores Jacks: Vrnitev – kakšna in kdaj? Večer, 29. 9. 2021, o Festivalu Maribor 2021

2021
2021
kritika - FM2021 - Delo, 17. 9. 2021 - ORIG

Od babičinih napevov do mednarodnih odrov

"Repertoar je od časov, ko ga je vodila Brigita Pavlič, inventiven in neortodoksen, saj gre za preseganje ozkih žanrskih zvrsti, kar je zaščitni znak festivala tudi letos, ko ga oblikuje rezidenčni umetnik Simon Trpčeski."

Peter Rak: Od babičinih napevov do mednarodnih odrov, Delo, 17. 9. 2021, o Festivalu Maribor 2021

2021
2021
kritika - FM2021 Otvoritveni in Makedonissimo - Večer, 21. 9. 2021 ORIG

Ognjemet ritmov in občutij

"Iz sproščene, iskrene komunikacije dirigenta in pianista je pred našimi očmi nastajala in rasla enkratno mogočna in hkrati lirična, z močnimi emocijami prežeta podoba “simfoničnega koncerta“, kot ga je označil skladatelj."

Tomaž Gržeta: Ognjemet ritmov in občutij, Večer, 21. 9. 2021, o koncertu 16. 9. 2022, Simon Trpčeski, Simfonični orkester Maribor, Gabriel Bebeşelea, Festival Maribor

2021
2021
KM_C454e-20211215115710

Privlačna zasedba in redek repertoar

"Člani kvarteta Arcis se ponašajo z izvrstno tehniko in dovršeno spretnostjo ansambelske igre."

Tomaž Gržeta: Privlačna zasedba in redek repertoar, Večer, 15. 12. 2021, o koncertu 8. 12. 2021, Kvartet saksofonov Arcis, Komorni cikel

2021
2021
KM_C454e-20211207152757

Predanost glasbi kot etični vrednoti

"Še eden v nizu izjemnih dogodkov, ki jih prireja Koncertna poslovalnica narodnega doma Maribor."

Tomaž Gržeta: Predanost glasbi kot etični vrednoti, Večer, 7. 12. 2021, o koncertu 1. 12. 2021, Nina Eva Kozmos, Kvartet Van Kuijk, Komorni cikel

2021
2021
KM_C454e-20211122140234

Slabi časi, dobre vibracije

"A podrobnejši prisluh je razkril tudi obilico nevsiljivih fines in inovativnih avtorskih prebliskov."

Darinko Kores Jacks: Slabi časi, dobre vibracije Večer, 29. 11. 2021, o koncertu 26. 11. 2021, Joel Ross: Good Vibes, Jazz v Narodnem domu

2021
2021
KM_C454e-20211110135513

Barvitost zvena v vseh ekstremih dinamike

"Orkester je že s prvo točko razkazal tehnično dovršenost skupne igre, uravnovešenost volumna med posameznimi orkestrskimi sekcijami in barvitost zvena v vseh ekstremih dinamike..."

Tomaž Gržeta: Predanost glasbi kot etični vrednoti, Večer, 9. 11. 2021, o koncertu 6. 11. 2021, Orkester iz Padove in Benečije, Marco Angius, Anastasia Boldyreva, Orkestrski cikel

2021
2021
KM_C454e-20211102114009

Orkestrski spektakel v intimi salonskega vzdušja

"Slovenskemu občinstvu že dobro znani violinist Julian Rachlin je svoj svetovni sloves upravičil tudi s tokratnim nastopom v Mariboru."

Tomaž Gržeta: Orkestrski spektakel v intimi salonskega vzdušja, Večer, 23. 10. 2021, o koncertu 6. 11. 2021, Vzhodno-zahodni komorni orkester, Rostislav Krimer, Julian Rachlin, Orkestrski cikel

2020
2020
kritika - Nemški narodni mladinski orkester - Večer - 23. 1. 2020

Beethoven in njegovi

"Toliko mladih, talentiranih, vrhunskih glasbenikov na kupu že dolgo nismo videli."

Melita Forstnerič Hajnšek: Beethoven in njegovi, Večer, 23. 1. 2020, o koncertu 20. 1. 2020, Nemški narodni mladinski orkester, Lothar Zagrosek, Orkestrski cikel

2020
2020
kritika - Nuernberški simfonični orkester - Večer - 4. 3. 2020

Ena sama milina

"Mogočni zven in močna povednost muziciranja."

Tomaž Gržeta: Ena sama milina, Večer, 4. 3. 2020, o koncertu 28. 2. 2020, Nürnberški simfonični orkester, Howard Shelley, Orkestrski cikel

2020
2020
KM_C454e-20201006101243

Tudi grlo je del telesa

"Tako nizke povprečne starosti na tovrstnih prireditvah nikakor nismo vajeni. Morda pa je prav to eden od možnih načinov, kako tudi mlade pritegniti k umetniško zahtevnejši glasbi."

Darinko Kores Jacks: Tudi grlo je del telesa, Večer, 29. 9. 2020, o koncertu 25. 9. 2020, Orkester mobilnih telefonov, Festival Maribor 2020

2020
2020
KM_C454e-20200827133916

Na podiju Igor Matković

"Prefinjena interakcija zvočnih linij zahteva od poslušalca maksimalno zbranost."

Darinko Kores Jacks: Na podiju Igor Matković, Večer, 25. 8. 2020, o koncertu 23. 8. 2020, Igor Matković in Milko Lazar, Jazz Podij, Festival Lent 2020

2020
2020
KM_C454e-20200610110938

Briljanca in mehkoba

"Dvorana zaradi ukrepov ni bila polna, glasba in vzdušje pa sta bila popolna."

Tomaž Gržeta: Briljanca in mehkoba, Večer, 10. 6. 2020, o koncertu 7. 6. 2020, Žiga Brank, Petar Milić, Komorni cikel

2020
2020
Dva koncerta za 44 gledalcev_Večer_ 28. 5. 2020

Dva koncerta za 44 gledalcev

"Prvi klasični živi koncert pri nas."

Melita Forstnerič Hajnšek: Dva koncerta za 44 gledalcev, Večer, 28. 5. 2020, o koncertu 7. 6. 2020, Žiga Brank, Petar Milić, Komorni cikel

2020
2020
2020-01-15 - kritika Cortex - Večer

Inovativni hommage tradiciji

"Cortex v svoji izrazito avtorski glasbi tekoče združuje dokaj različne sloge."

Darinko Kores Jacks Inovativni hommage tradiciji, Večer, 15. 1. 2020, o koncertu 10. 1. 2020, Cortex, Jazz v Narodnem domu