Lentanje spet na Lentu je bogastvo skupnosti
Čupakabra so na hoduljah najprej migetavo pozdravljali. Tam doli. Potem so še stolkli zadnje komarje. Tam ob reki. Za vsak slučaj. Če jih ni prej že Zračni kvartet Kanta. Doli, na Lentu. »Nakazujejo, kakšen Festival Lent letos po mojem bo. Dobrodošli nazaj na Lentu, tega smo si želeli zelo – ne še na čisto končanem Lentu, ampak takšnem, da smo lahko nanj izjemno ponosni. Vračamo se tja, kjer smo začenjali – ne le mi,« je pred Hišo Stare trte na prvi vroči torek v poletju začel Vladimir Rukavina – Gogo, direktor Festivala Lent.
Nis(m)o bili prvi, seveda ne. Nekoč so tukaj bili splavar Vanč, bil je gospod Mesarič, gospod Jerman. »Ne pozabimo na prve ljudi, ki so imeli prireditve ob Dravi, splavarske krste. Počasi smo prišli mi s Folkartom, pa potem s Festivalom Lent, ki je dal skozi toliko vsega. Rasel, iskal, postal tudi največji v Sloveniji, se krajšal, selil. Marsikaj se je spreminjalo, ampak saj, če je kaj stalnica, so pri nas stalnica spremembe.«
Oder pri Stari trti že čaka
Po dveh pandemičnih izvedbah, tridesetki in lanskem čakanju na vrnitev »tja dol«, smo zdaj tukaj. Kjer že stoji Oder pri Stari trti, novost, ki tako diši po najboljših časih. Tukaj bo mednarodni program za različne okuse. »Vemo, da se bodo ljudje sprehajali in ustavili pri tem odru. Lentovska promenada se bo zagotovo vzpostavila, čeprav mi je zelo žal, da ne bo več kot včasih, ko smo med ognjemetom potrebovali eno uro od Sodnega do Vodnega stolpa, vemo pa, da ognjemeti niso več tako sprejeti kot nekoč. Morda pa nam kmalu uspe spektakel z droni, ki smo si ga želeli že letos.«
Ko smo se (z)našli na prenovljeni promenadi, kjer je Oder pri Stari trti že bil pripravljen, se je čutilo. Kraj, kjer se srečajo preteklost, sedanjost in prihodnost. Ali z besedami Rukavine: »Smo največji festival v Sloveniji, nismo pa najbogatejši festival v Sloveniji. Bogati smo pa vseeno, ker smo festival, ki daje ogromno – tudi brezplačno. Ob pomoči našega ustanovitelja in vas, dragi pokrovitelji. Vi ste tisti, ki nam pomagate. Zaradi vas nismo po denarju najbogatejši festival, ampak najbogatejši, ker lahko največ damo ljudem. Brez vas nas ni, to je bogastvo, ki si ga delimo in nam je skupno.«
Spet stik z reko
»Dobrodošli na čudovitem Lentu!« je letos z nagovorom začel Saša Arsenovič, župan Mestne občine Maribor. »Kako prikladno je, ko lahko enkrat rečem, da smo to (prizorišče) naredili samo zaradi Festivala Lent. Zelo sem vesel, da bo 32. izvedba festivala na prenovljenem Lentu, ki tudi brez programa vabi veliko ljudi. In zelo me veseli smela odločitev gospoda Reichenberga, da ta prostor, ki je zdaj trg, spraznimo navlake in imamo čudovito prizorišče. Nekoč bo tukaj stal tudi oder v vodi in urejen stik z reko, ampak zdaj se veselimo že tega.«
Po mnenju Arsenoviča tako celotno mesto spet postaja oder. »Festival Lent je ena od naših najpomembnejših blagovnih znamk; želim si, da bi dogajanje trajalo še dlje od devetih dni. Maribor je čudovit in tudi zato letos v času festivala ne bo deževalo.« Direktor Rukavina je vsakega govorca tudi vprašal, kaj si bo najraje ogledal. Kaj bo pritegnilo župana? »Magnifico, ki bo še pred Ljubljano izvedel svoj nov projekt, izdelan za Tivoli oziroma kjerkoli že bo v prestolnici – pri nas pa zagotovo bo! Tam se sigurno vidimo, ne bom pa mogel na vsa prizorišča vsak dan.«
Direktor Rukavina je ob tem, ko se je kasneje vse bolj omenjalo koncert Magnifica (petek, 21. junij, Glavni oder) spomnil, da je le še do četrtka v teku predprodaja vstopnic. »Nekaj je že skoraj razprodano, predvsem pa je pomembno, da ne bo kdo potem rekel: »Nisem vedel.« Festival se namreč financira tako od ustanoviteljice in sponzorjev, a vse bolj tudi iz prodaje vstopnic.
Tradicija + novi trendi = partnerstvo
Tradicija pomeni, da se tudi med sponzorji srečujejo znani obrazi – a tudi novi. Že od samega začetka je s festivalom Zavarovalnica Sava, glavni generalni pokrovitelj. »Od samih začetkov smo prisotni in tako bo naprej, želimo si biti v mestu, od koder izvira jedro našega poslovanja. In jedro naših zavarovalnic je tukaj, zato podpiramo kulturne zgodbe. V izredno veselje nam je, da festival uspeva združevati tradicijo z novimi trendi – pristop, kjer se najdemo tudi mi kot zavarovalnica,« je sporočil Jošt Dolničar, predsednik uprave Zavarovalnice Sava. In poudaril, da se sodelavci radi vračajo na festival, kot dogodek, ki ga bo pritegnil, pa izpostavil Plavi Orkestar ter nastop stand up komikov na StandUpLent.
Od začetkov je zraven tudi Nova KBM. »Glede na dolgo trajanje našega partnerstva se izredno veselimo letošnje izvedbe, pa tudi naslednjih, ko bomo OTP banka. Festival dobiva nov zagon s čudovitim ambientom in tem, na pol plavajočim, odrom,« je dejal Jure Bračko, direktor strateškega marketinga in komuniciranja. Poudaril je, da sponzorstvo zanje pri Festivalu Lent ni le plod družbene odgovornosti. »Bogati naša tako osebna kot profesionalna življenja, hkrati pa vidimo festival kot izredno priložnost za posel. Nova KBM bo na Festival Lent pripeljala preko 300 različnih partnerjev, strank in zaposlenih.« Nova KBM ima svoje ime seveda tudi na prizorišču Minoriti – Oder Nove KBM. Bračko se veseli Izštekanih v poklon Vladu Kreslinu (sreda, 26. junij).
Še iz časov, ko s(m)o imeli (daljše) lase
Z leti prihajajo tudi novi sponzorji in tako smo se, kot je razkril Rukavina, lansko leto zelo razveselili sponzorja, ki je letos postal še večji – Gen-I. »Festival Lent že dolgo predstavlja praznik festivalske kulture. Ne samo v Mariboru, ampak tudi širše v regiji,« je povedal Maks Helbl, predsednik uprave Gen-I. »Zavedamo se medsebojnega zaupanja okolja in gospodarskih družb, zato smo se lani z veseljem odzvali povabilu direktorja za sponzorstvo. Že takrat smo spoznali številne skupne lastnosti: mednarodni element, prilagodljivost in konstantne spremembe ter odgovornost. Letošnje sponzorstvo pa smo še razširili, saj Maribor ni le festivalsko, ampak tudi univerzitetno mesto, zato smo malo višje od tukaj prevzeli nove poslovne prostore.« Helbl je pohvalil program, absolutno pa se bo udeležil koncerta Perpetuum Jazzile (nedelja, 23. junij) kot tudi dogodkov na Art kampu. Gen-I je generalni pokrovitelj delavnic Art kampa.
Sponzorji so se z leti tudi združevali, kot velja v primeru Javnega holdinga Maribor. »Nismo tako stari kot skupina, smo pa »stari« po prisotnosti. Kajti prej so bila podjetja prisotna vsako zase. Pospraviti je bilo treba smeti, pripeljati vodo, poskrbeti za varnostni vidik prometne politike. Prisotna so od začetka, v naši skupini pa je devet podjetij od leta 2022. Z veseljem prispevamo in sodelujemo – pa ne le z delom. Želimo biti del mozaika uspešnosti festivala, zavedamo pa se družbene odgovornosti. V ozadju je veliko dela, da je vse izvedeno in lepo izgleda,« je dejal Andrej Rihter, direktor Javnega holdinga Maribor. Predstavil je tudi prometno novost: v uporabi bo mestni prevoz – brezplačno! Sam se bo udeležil Pink Floyd History: The Dark Side Orchestra (torek, 24. junij). »Ker sem še iz obdobja, ko smo imeli malo več las in rajali na take albume. Veselim se Perpetuum Jazzile, kar je posebna inspiracija.«
Dobro počutje!
Oder Triglav bo letos doživel spremembo – seli se malenkost višje. Izpod promenadnih stopnic na(d) nekdanji bazen. V še bolj senčnem ambientu z odrom Zavarovalnice Triglav, ki jo je predstavljal Sandi Štefan Flisar, regijski direktor Zavarovalnice Triglav. »Kot zavarovalnica, prisotna po vsej Sloveniji, prepoznavamo, da je Lent nekaj dobrega, in zato imamo skupaj tradicijo, ki jo bomo nadaljevali tudi v prihodnje. Želim vam, da spremembe čim bolje uveljavljate, želim pa še eno stalnico: da bo takšno vreme, kot je danes. Kot »patriot«, kot najbrž slišite iz mojega prekmurskega naglasa, pa se moram odločiti za našega Vladeka. Sigurno bom tam.«
Rukavina je spomnil na KUD Študent, ki letos obhaja že 60 let, ko je besedo dobila Študentska organizacija Univerze v Mariboru (Šoum), ki je generalni pokrovitelj Komedij. »Upam, da vam bo uspel še en dober festival,« je popotnica Davida Boharja, predsednika Šouma, ki je izpostavil združevanje programa tudi za študente.
Zelo barvit bo 36. Folkart, ki bo spet takšen, kot smo ga vajeni – s skupinami od Nove Zelandije, Paname, Južne Koreje in tako naprej. Festival Lent bo letos imel goste iz 33-ih držav na 22-ih prizoriščih. Zahvaljujoč – sponzorjem. Nekateri so z nami od začetka, nekateri pa so prišli kasneje. To velja tudi za Spar Slovenija. »Dobro počutje iz naših trgovin tako med kupci kot zaposlenimi želimo prenesti s podpiranjem dogodkov, kot je Festival Lent. Letos smo generalni pokrovitelj stand up komedije in bo dobrega počutja še malo več. Smeh je pol zdravja! Z zaposlenimi pa se bomo v petek udeležili koncerta Magnifica,« je napovedala Lea Cimperman Acman, vodja odnosov z javnostmi v Spar Slovenija, ki je generalni pokrovitelj StandUpLenta.
Raznolikost, ustvarjalnost, povezanost
Rukavina je poudaril, da je krasno, kadar gospodarstvu uspeva, še bolj pa, kadar ta prepozna Festival Lent kot dobro silo v skupnosti. Zato je letos v taki obliki, vlogi in podpori I-Vent. »Prvič smo zraven kot sponzorji, kar ne pomeni, da sam festivala ne spremljam že od samega začetka,« je povedal Milan Kuster, generalni direktor I-Vent, ki je generalni pokrovitelj Sodnega stolpa. »Doslej še ni bilo priložnosti, da bi se vključili, čeprav podpiramo kar nekaj projektov v mestu. Želim vam lepo prireditev, vse skupaj pa vabim na Večer slovenske popevke za vse mlade po srcu, z nostalgijo ni prav nič narobe.« To bo večer, ki bo obeležil tudi 80-letnico Alfija Nipiča.
Medijski pokrovitelj od začetka je Večer, ki si deli Jurčkov – Večerov oder, in je njegov generalni pokrovitelj. Podjetje je predstavljal Matic Lesnik, vodja marketinga. »Festival Lent je že več kot 30 let simbol kulturnega bogastva in ustvarjalnosti našega mesta. Navdihuje vsako leto s svojo raznolikostjo in kakovostnim programom ter povezuje ljudi iz vseh vetrov. Tudi Večer, ki bo praznoval 80 let prihodnje leto, ponosno poroča o dogajanju v regiji in širše, pri čemer bo vedno ohranjal trdno vez z lokalno skupnostjo. Hvala vsem, ki podpirate festival, ker s tem podpirate tudi Večer.« Lesnik je izpostavil Piše se leto, ko bodo nastopili tudi Alo!Stari (torek, 25. junij).
Pivo in špricer
Prav v teh dneh je LadBible med evropskim prvenstvom med pokušanjem piv 24-ih držav udeleženk kot najboljšega izbral prav Laško pivo. »Pa ste mi ukradli idejo za uvod,« se je zasmejal Urban Kramberger, brand manager Pivovarne Laško, ki je generalni pokrovitelj Jazz Podija. »Želim si lepega vremena, ker delamo festival v Laškem in vem, kaj pomenijo naraščajoči stroški. Veliko uspeha vam želim, pa da morda najdemo še kaj več sinergije in – na zdravje!«
Da smo na Štajerskem vedno žejni, je v šali rekel Rukavina in tako napovedal Ptujsko klet. Letos je, žal, ni več predstavljal Vinko Mandl, vodja marketinga, ki je nedavno preminil. »Njemu na čast smo posebej angažirali Uroša Perića, poseben večer bomo imeli v soboto, 22. junija, v Špricer bazi.« Ptujska klet je uradna vinska klet festivala, v njenem imenu pa je spregovoril direktor Tine Kek: »Že sam sem se želel navezati prav na omenjeno prireditev, ker je bila med Urošem in Vinkom posebna vez. Maribor je, z vsem spoštovanjem do kolega iz Pivovarne Laško, mesto špricerja, haha. Vrnili smo se ob Dravo, hodili smo tudi skozi mojo zgodovino sem ob reko. Tako, kot si ne znamo predstavljati Maribora brez Festivala Lent, si ne znamo predstavljati Lenta brez dobrega špricerja, dobrega špricerja pa tudi ne brez našega haložana.«
Finale, polfinale in četrto mesto
Ko preide beseda na ExpoBiro, spomini takoj preidejo na plavajoči oder na Dravi, zdaj pa je generalni pokrovitelj. »Veliko je bilo rečeno o lepem vremenu. No, mi smo tisti, ki postavljamo v vsakem vremenu infrastrukturo za potrebe izvedbe festivala. Torej strehe za zaščito tako izvajalcev, obiskovalcev in opreme,« je povedal Rado Vračko, direktor ExpoBiro. »Včasih je streh več, včasih manj, verjamemo pa, da bo spet kdaj tudi plavajoči oder na Dravi. Sam se bom udeležil več koncertov, med mojim cilji pa sta Art kamp in Disco opera.«
Da so obiskovalci o našem festivalu obveščeni, pa ne le v Mariboru, temveč v drugih krajih tako po Sloveniji kot tujini, je tukaj Europlakat. »Že vrsto let smo partner Festivala Lent, od lani pa člani elitne skupine generalnih pokroviteljev, na kar smo posebej ponosni,« je rekel Dominik Ivančič, vodja poslovne enote Maribor. Ker gostje prihajajo od marsikje, pa vedno pride na pomoč avtomobilski partner Avto Koletnik. »Res smo zadovoljni, da smo že leta del te zgodbe in pomagamo pri organizaciji ter prevozih. Želim vam ogromno obiskovalcev, sama pa komaj čakam Plavi Orkestar in Disco opero,« je napovedala Nataša Puhar, vodja projektov.
Akreditacijski partner je Pretok ideje. »Zdi se mi prav, da nekaj vrnemo našemu mestu. Če končamo nogometno; v finalu zame Plavi Orkestar proti Perpetuum Jazzile, za tretje mesto Tadej Toš in Večerja bedakov, nehvaležno četrto mesto pa Art kamp za mir v družini,« je na druženju spomnil Klemen Grgič, direktor podjetja Pretok ideje.
Spisek, na katerega smo (vzajemno) ponosni
Glavni generalni pokrovitelj je Zavarovalnica Sava.
Generalni pokrovitelji so Nova KBM, Gen-i, Javni holding Maribor, Zavarovalnica Triglav, Dravske elektrarne Maribor, ŠOUM, Spar Slovenija, i-Vent, Večer, Pivovarna Laško, Ptujska klet, Expo Biro, Europlakat, Avto Koletnik in Pretok ideje.
Festival podpirajo Mestna občina Maribor, Ministrstvo za kulturo Republike Slovenija in Zavod za turizem Maribor.
Pokrovitelji prireditev so Supernova, Pomgrad, Pošta Slovenije, Surovina, Maribox, Cameo in LDSystems.
Sopokrovitelji prireditev so Europark, Admiral Casinos, Lekarne Maribor, Elektro Maribor, Perutnina Ptuj, NiceHash, Petrol in Agenda Open Systems.
Pokrovitelji so Infond skladi, Telemach, Ikona Center, Marles, Coala, Plinarna Maribor, AJM, Feniksbus, Senčila Senca, Stihl, Press clipping, Soundbiro, GoUp Production, City parking, IVD, Cafe&Co Delikomat in Lekarna Miklavž.
Medijski pokrovitelji so Toti radio, Radio City, Mladina, Radio Maribor, BKTV Lokalec.si, maribor24.si, mariborinfo.com, ptujinfo, ljubljanainfo, sobotainfo, Net, Radio Ptuj in Štajerski tednik.
Donatorji pa so Rams, Curaden Slovenija, Doba, Msk-Konto, Possehl, Fibmarkt in Odvetniška družba Vesenjak
Hvala, hvala, hvala!
Piše. Jaša Lorenčič